Press

 
59e5480e-1b68-4eea-a248-4839fb9a4322panel.jpg

Najveća šansa bh. industrije je u industriji namještaja

03.05.2018

Tokom panela "Lanac snabdijevanja i njegov utjecaj na kompanije Zapadnog Balkana" istaknuto je da u BiH, ali i zemljama regiona treba dati priliku za unapređenjem kako bi mogli biti konkurentni na tržištu EU.

Elma Agić Šabeta, moderatorica panela je istakla kako je primijećen napredak u zemljama Zapadnog Balkana, te da zemlje trebaju pratiti trend u izvozu i uvozu kao što je to zabilježeno u Hrvatskoj i Sloveniji.

Martin Gaber, zamjenik direktora Predstavništva njemačke privrede u BiH istakao je kako su EU kompanije najveći investitori Zapadnog Balkana.

"Lokalne kompanije trebaju aplicirati za sastanke sa mnogim investitorima kako bi mogle širiti poslovanje, a Njemačke kompanije svakako dosta ulažu u zemlje Zapadnog Balkana, pa tako i u BiH", kazao je Gaber.

Istakao je još i da su njemače kompanije zadovoljne BiH kompanijama zbog dobrog poslovnog okruženja.

Umur Gokce, politički analitičar OECD smatra da je bitno znati šta privatni sektor misli, te kroz kakve izazove prolaze kako bismo mogi napredovati, te unaprijediti poslovanje i savjetovati kompanije kada je u pitanju poslovanje, krize i unapređenje.

Zlatan Faik Uzunović menadžer odjela za nabavku ispred Prevent grupacije za BiH i Centralnu Europu na panelu je razmijenio mišljenje i detalje o trendovima koji su pred njima sa kolegama iz automobilske industrije, ali i drugih grana. Govorili su o mogućnostima koje proizilaze za kompanije u regionu i kako to da se svi zajedno pokušavaju nositi sa povećanim brojem kapaciteta usljed povećane potražnje od strane europskih kompanija.

"Automobilska industrija uvijek ide prva, iz Centralne Europe je otišla u Istočnu Europu, a iz Istočne Europe odlazi u Jugoistočnu Europu zbog troškovne i logističke strane. Sigurno se može i u autoindustriji očekivati dalji napredak investicija, međutim ključni koncept i ono što se najbolje pokazalo u BiH, je pojam vertikalne integracije. Onog trenutka kada budemo u prilici ponuditi cijeli koncept od dizajna, materijala, procesa, dostave i distribucije, onog trenutka ćemo prevazići ograničenja u kapacitetima, obzirom da ćemo kupcima moći nuditi veću vrijednost proizvoda", kazao je Uzunović.

Smatra i da je najveća šansa bh. industrije u namještajskoj industriji, ali svakako i drugim industrijama gdje možemo parirati u smislu dizajna i procesa.

Na panelu se obratio i Mahmut Galijašević, direktor Mann+Hummel istakavši da smo blizu Europe, te da trebamo ulagati sve više kako u poslovanje, tako i u ljude.

"U BiH imamo razvijenu industriju, te smo sposobni proizvesti mnogo toga. Također, imamo i sposobne ljude kojima treba dati priliku za razvoj i dokazivanje", kazao je Galijašević.

Mirsad Jašarspahić iz Privredne Komore FBiH istakao je važnost širenja bh. industrije ka zemljama EU osvrnuvši se na automobilsku industriju. Smatra i da BiH ima veliki potencijal, sa tržištem koje napreduje, te da je potrebno u tom segmentu ulagati u opremu, poboljšavanje tehnologija, ali i na tome da se zadrže mladi.

"Bh. kompanije iz automobilske industrije uspješno su ispunile zahtjevne kriterije koji postavljaju veliki europski proizvođači automobila, čime su dokazale svoj kvalitet. Ulazak bh. kompanija među dobavljače takvih proizvođača jača pojedinačne kompanije koje proizvode komponente za autoindustriju, a konačan cilj nam je da tim jačanjem budu stvoreni uslovi za preseljavanje velikih industrijskih kapaciteta na ovo područje", dodao je Jašarspahić.

akta.ba